27 август 2012

WTF Rebranding Топлофикация София

Преди половин година писах, че няма по-депресираща работа от тази на маркетинг/ПР мениджъра на Топлофикация София и че марката "Топлофикация София" няма спасение. Сизиф има по-голям шанс да си качи канарата на върха отколкото някой да направи "Топлофикация" харесвана и обичана марка. Как само звучи "Обичам страстно "Топлофикация София!" (който е правил маркетинг анкети знае за какво говоря).

В събота стърчащ плик в пощенската ми кутия потвърди, че бранд мениджъра на Топлофикация София съществува, жив е и даже се труди.

Топлофикация София има ново лого!
Топлофикация София старо лого
Топлофикация София ново лого
След малко ровене в нета се оказа, че новото лого е създадено още Май месец. Ребрандирането на компанията явно се изчерпва с няколко прес съобщения и с новите пликове за сметки, защото на сайта (www.toplo.bg ?!?!) на Топлофикация София продължава да се мъдри старото соц лого и няма даже намек за промени в логотипа.
www.toplo.bg - сайтът на Топлофикация София
От информация в пресата разбираме, че новото лого е струвало 3000 лева и е било избрано след конкурс. Научаваме още, че нуждата от ребрандиране на компнаията не е била продиктувана от вътрешна или пазарна нужда (разбирай проактивни действия на мениджърите), а чисто техническа:
"До изработването на ново лого на “Топлофикация София” се стигна, след като Патентното ведомство реши, че дружеството е загубило правата си върху досегашния си бранд."
Иначе новото лого е доста прилично - червеният цвят, стирилизираният радиатор и знакът за градуси създават асоциации с топлина. За съжаление обаче е попаднало в недакватни ръце и ще се изпозлва само за козметично ребрандиране.

Няма коментари: