07 август 2012

WTF Стимулиране на потреблението

BlackoutTees.com
От НСИ се похвалиха с увеличаване на потреблението в България през Юни.
"Спрямо май то се е увеличило с 0.3 на сто, а в сравнение с миналия юни - с 0.4 процента."
Доста анемично, направо на ръба на статистическата грешка. Все пак трябва да се отбележи, че България не е изолиран случай и това е проблем, който тормози всички страни в момента. Нормално е и всички очи да са вперени в правителствата с надежда за мерки за стимулиране на потреблението и инвестициите.Обаче...
Бизнесите също могат да ударят едно рамо и не визирам само обичайното бавене на заплати, а някои малко по-прости трикове. 
Очаквах си заплатат в петък и се бях настройл да развържа портфейла през уикенда - нищо грандиозно, но все пак усещането да посрещнеш почивните дни с пълен джоб предразполага към по-свободно харчене за забавления. Да, ама греда. Вторник е и още няма заплати. Сега ще си получа парите средата на седмицата и ще ми се досвиди да харча, няма да имам време да избухна и ще започна да правя сметки какви харчове ми предстоят и тн.
А да, наясно съм, че фирмите печелят лихви за тия няколко дни забавяне на заплатите и опира до управление на кешовите потоци, ама не ме кефи така.

Няма коментари: