01 август 2012

WTF Product of the Day

Обикновеннно представителствата на големи чуждестранни фирми в България имат малко свобода на действие и повечето време само адаптират продукти и рекламни кампании спуснати свише от компаниите майки. Същата практика се налага и при подбора и работата с маркетинг, рекламни и ПР агенции.
Понякога това е доста фрустриращо за местните потребители, които са видели и опитали продукт на дадена марка в чужбина и го търсят на местния пазар, но компаията майка е решила по различни причини да не го пуска тук, а местния екип няма правомощия да действа соло. Това е и причината в България Pepsi да не предлага Gatorade :(
От друга страна, Данон България демонстрира с пълна сила, защо такъв стриктен контрол понякога е повече от наложителен.
Преди месец Данон БГ и местната рекламанта/ПР агенция PRoPR създават...wait for it...ДЗП (Данон за пиене) – "Ванила Бийч", "Куба Либре" и "Пиня Колада". Какво не бих дал за да присъствам на срещата, когато ProPr са представили концепцията и хората от Данон са ахнали и са преминали към екзалтирани танци и песни. Превъзбудата им е била толкова сериозна, че даже са си пуснали хвалебствена статиика в списание Регал, от което научаваме, че: 
"Трите нови летни коктейла на ДЗП – "Ванила Бийч", "Куба Либре" и "Пиня Колада" ...са насочени към младите хора, като целта е да ги насочат към млечните продукти."
По-лесно щяха да достигнат до младите хора, ако се бяха партнирали с Винпром Пещера и бяха пуснали комбиниран пакет прясно мляко с бушон мента. А и си представете как детето ви се прибира от детска градина и каза, че на закуска е опукало две пини колади...От друга страна ако си забъркам истинско куба либре в ДЗП Куба Либре кофичка мога да си го пия спокойно в офиса...
НСС вече е сезирана и се е произнесла по казуса.
(Hat tip to Hrisi for the story)
06/08/2012 - Корекция: DZP се оказа разботка на New Moment, не на PRoPr (не че това променя нещо).

Няма коментари: