02 февруари 2012

WTF Brand & Job


От няколко месеца насам, Clark Kent работата ми ме събра с хора от висшия ешалон на ПР и Маркетинг отделите на М-Тел. Те се оплакаха, че без значение какво правят и постигат в областта на Corporate Social Responsibility, плебсът е винаги недоволен и плюе по бранда с аргумента "С нашите пари сега си правите индулгенции!". Не знам колко е компреметирана марката М-тел, но не се съгласих с тяхното твърдение, можеби защото съм участвал (като представител на Animal Rescue Sofia) и съм виждал ефекта от кампании на Vivacom. До вчера смятах, че всяка фирма и марка, без значение колко са компрометирани и каква пазарна позиция има, има шанс да си подобри имиджа.


Аз съм един от хилядите престъпници, които са демонтирали радиаторите на парното в апартамента. Въпреки това редовно получавам сметки за парно и ми се искат някакви пари за услуга, която дефакто не ползвам.


Снощи получих този плик със поредната сметка. "Успешна 2012" и коледни мотиви. How cute and Xmasy! Still this is how I felt:

После се издразних, че някоя лелка ПР-ка в Топлофикация е решила да харчи грешни пари за коледни пликове, които ще постигнат точно нулев ефект подобрят имиджа на фирмата. А уж топлофикация оптимизира рахзоди, на загуба е, има да си събира задължения от неплащащи с години потребители.

Издразних се и на архаичността на хартиената фактура. Green? Eco-friendly? Modern? ...Anybody? Bueller?

И тогава ме осени прозрението...Няма по-кошмарна работа от това да си ПР мениджър на Топлофикация София. Няма значение какво правиш, всички ще те мразят в червата си до гроб. Имам подозрения, че хората, които работят за Топлофикация София крият от околните къде точно работят. Крият и от децата си!

Реших да тествам теорията си в интернет. От всички natural и unnatural монополи и олигополи (телекоми, енергийни компании и тн), май само Топлофикация нямат официална страница във Facebook и Twitter акаунт. 

Подозирам, че дори Сатаната и Хитлер имат повече фенове и е по-лесно да си им ПР, отколкото да си ПР на Топлофикация.


В заключение ще кажа, че Топлофикация София е най-компрометираната марка ever, която познавам. Тя е beyond redemption, no salvage value. Да си ПР и Маркетинг мениджър в Топлофикация София, ако въобще имат такива позиции и отдели, си е мазохозим и съвременна форма на сизифов труд. 

Няма коментари: