31 октомври 2009

WTF Music Video of the Day



На полувремето на баскетболния мач Рислки Спортист : Черно Море по сателитната БНТ пуснаха това изчадийце на българската музикална индустрия. От както гледах клипа, не мога да получа ерекция...може и стрерилен да съм станал. Най-много ме смути текста на песента, все още не мога да разбера каква е житейската драма на лирическия аз и що за индивид може да се отъждетсви с текста и описаните в него събития.

30 октомври 2009

WTF Ad Campaign Materials

Business Software Alliance (BSA) е сдружение с нестопанска, което се стреми да стимулира развитието и печалбите на ИТ бранша. Една от инициативите на BSA е свързана с ползването на пиратски софтуер. От време на време в някои водещи български сайтове се появява следния банер:
Всъщност точно този банер ме накара преди време да изследвам образа на средностатистическия потребител на лаптоп в медиите.

Една забележка към създателите на въпросната кампания: Сериозният бизнес също така не държи служителите си в килийки.

26 октомври 2009

WTF Girls Gone Wild Part 2

The WTF wedding edition from last week created quite the excitement so here is a sequel. I don't personally know Emily McKee, but I guarantee you that she is a real person and those Facebook snapshots are not fakes. There are too crazy to be fabricated. Due to the sensitive nature of the materials I can't reveal the identity of the hateful reader who submited them, but that person can rest assured will are grateful!

As I already stated I don't know Emily. Yet I despise her. I want to hit her. All that PDA can't be healthy. It is border line psychotic. I wonder what David aka Mr Perfect thinks about all this staff. No second thoughts, David? Hell, it's still not too late to pull a Richard Jefferson! I'm sure I'd have some second thoughts and I would be running for my life. However, I also have a pair of cojones and a hateful blog...

I'm also seriously concerned...those two are going to copulate and reproduce. Please, for the love of mankind, take yourself out of the human genetic fund.

23 октомври 2009

WTF Girls Gone Wild

For some reason women go bonkers over the idea of getting married. Well not exactly "some" reasons - some of the reasons have to do with Darwin and shit, but still it is has been recorded by varous sources over the history of mankind that women go nuts when it comes to marriage and would do almost anything to enter in such a social union. That includes meaniningless rituals performed at other people's weddings. See the visual proof bellow:

Observe the lady in the blue dress. She is a relatively good looking lady in her mid-30's desperately wanting to get married. She has set her mind that the non-marriage thing is going to change today! In a crafty move she sneaks in down the left wing and gets in front of everybody, thus securing a position that gives her an advantage over the other single women. Note her stance with legst wild apart, borrowing the technique from bboxing out in basketball - she has secure ballance and better chances to block the the racing girls behind her with her body.

In this photo we see her plan had worked out almost perfectly. Almost! The little girl in the white dress had the crazy idea of going for the bouquet too. Of course no kid has a chance standing between a woman and her marriage. A short scuffle ensues accompanied by some scratching and arm twisting. And we have a winner (and some poor dude there running for his life!).

Next on the list for this lass: babies!

WTF Sales Promotion of the Day

Преди няколко месеца рекламния гуру и директор на рекламната агенция Saatchi&Saatchi и Кевин Робъртс посети България и говори за новата си концепция наречена "Winning Ugly/Да победиш грозно". Когато някой от калибъра на Кевин Робъртс говори е добре да слушаме внимателно...а и цената за билет за лекцията му беше 200 евро.

Собствениците на един магазин за цветя в центъра на Бургас са взели на сериозно идеята да побеждават грозно с тази промоция:

Похвално е, че под внимание са взели и някои характерни особености на народопсихологията на българина. Българинът лесно разпознава добрите оферти и обича кярът като цяло. Обаче този кяр е още по-сладък ако съдържа и елемент на незаконност и няма нищо по-блазнещо за средностатистическият българин от далаверката.

22 октомври 2009

More WTF Bulgarian Media Deeds

Продължавам с темата за българските медии и висотите, които покорява българската журналистика. Днес под прицел ще бъде латентната хомофобия, която цари в българските спортни медии и в частност един от водещите спортни ежедневници в страната - "7 Дни Спорт".

Преди 4 години, във варненския аматьорски футболен отбор MAX избухна гей "скандал". Оказа се, че няколко от играчите на отбора са хомосексуалисти. Ето как "7 Дни Спорт" отрази случилото се:

През 2007 John Amaechi, бивш играч на Utah Jazz от NBA, официално си призна,че е гей и публикува автобиографична книга, която за пореден път повдигна темата за хомосексуалистите в отборните спортове. В контекста на отборните спортове, все още не съществува прецедент, при който някой все още състезаващ се професионален спортист да си е признал, че е гей, и за това е трудно да се предскаже реакцията на феновете, съотборниците, другите играчи, самите спортни организации. Въпреки това, в основата на дебата, които беше отразен от ESPN, ясно бяха поставени принципите на равнопоставеност и недискриминация.

Разбира се говорим за западните медии. В България футболът е спорт на истинските мъже. Бойко Борисов играе футбол и изпитва неприязън към гейовете! Двете са неизменно свързани в народопсихологията на българина, който иначе има претенции да е много толерантен към малцинствата.

Статията на "7 Дни Спорт" предизвика в мен WTF реакция, защото засяга една важна за обществото тема, но го прави по един махленски начин, без доза критична мисъл. Играчите са уволнение защото са гейове. Това не е ли дискриминация на база сексуалната ориентация? Спонсорите били сериозни, не искали да се асоциират с подобни прояви. Страхотен CSR (Corporate Social Responsibility) подход, жесток контраст с подхода на западните фирми към служителите с различна сексуална ориентация, а за ефекта на pink money въобще няма да говоря. Разбира се, това са маловажни теми за българската журналистика, по-важно е да се пише, че някакви гейчета се трештяли в съблекалнята и сега са си получили заслуженото. Това ще се понрави на читателската аудитория, която обича да люпи семе и да псуе на майка по стадионите.

Повод да се сетя за статията по-горе, беше друга статия на "7 Дни Спорт" от преди няколко седмици.

Страхотни изразни средства - "отявлени гейове", "педерасти", "социалиста педераст...признал сексуални отклонения". Само липсва описание на хомосексуализма като болест и грях. Явно расизма и хомофобията, залегнали в основата на историята са маловажни за автора на статията, по-важно е, че някви долни педерасти смеят да играят футбол и не се свенят открито да демонстрират сексуалната си ориентация. Разбира се, читателя няма да се замисли за хомофобията и толерантността, неговата реакция най-вероятно ще бъде "Глей ги тия, майка им пеераска! И аз не бих играл с тия!". WTF роля и ниво на българският журнализъм...

20 октомври 2009

WTF Media & Ponzi Schmemes

Ако през последните 6-12 месеца сте живял в пещера, без ток и всякакви насъщни комуникации като интернет, ТВ и радио, то сигурно сте пропуснали новината,че вестниците и техният настоящ бизнес модел са обречени. За сега прогнозите са, че единствено специализираните издания като Financial Times, The Economist, Rolling Stones, Business Week , които предлагат специализирано съдържание и анализи. Читателите са готови да платят за подобно съдържание и съответно изданията получават възможност да се издържа не само от реклами, а и от качествено съдържание.

Проблемите на Business Week не са от скоро. Изненадващо е, че при свиването на операциите и спирането на европейското и азиатското издание, българското издание беше пощадено. В контекста на българската реалност и медии, това не е много изненадващо, но все пак говорим за една международна икона. Явно и българското издание на Business Week се е поддало на дупедавство.

Един приятел попаднал на следната статия (четете внимателно!) в печатното издание на Business Week и една вечер ми изпрати линк, силно възмутен и развеселен. Последва 2 часа онлайн hate сесия и дисекция на въпросното журналистическо недоносче.

What you can't tell from this photo
is that all of these guys are wearing white socks and are trying to order lunch!


Това са служителите на Global Markets в действие...или се опитват да си поръчат корпоративен обяд. Както каза моят приятел "Прически стил "Биад", костюми от пясъчна коприна или останали от абитуриентския бал и задължително всеки държи GSM. Задължително след второто изречение по време на разговор с клиент се минава на "Ти" и се изпозлват лафове като "Ари ве пич, ко се прайш сега?! Знам, че си скатал сташ с мангизи!""

Чисто спекулативно предположихме, става въпрос за нова финансова пирамида, че се набират студенти 2-3 курс от дълбоката провинция, амбицирани да станат новия Gordon Gekko, а работа е яко cold calling и заплащане на комисиона. 18 клиента и офис на булевард България. Как се поддържа overhead и заплати с 18 клиента. Колко ресурс могат да предоставят 18 клиента в България и как се постигат нужните икономии на мащаба за подобен род инвестиции.

За наша изненада, малка проверка в Google потвърди нашите спекулации. За да работете като дилър в Global Markets се изисква...средно образование. Вие бихте ли доверили спестяванията си на някои средняк? Мхм!

Оказа се също,че фирмата Global Markets е била разследвана за телефонен тормоз.
Според шефа на фирмата, Павел Кочалка:

"Като лицензиран инвестиционен посредник ние сме задължени да подписваме трудови договори, да покриваме всички критерии, да разполагаме с фронт и бек офис, финансови анализатори. Тези договори се представят и в комисията."

Ъъм, overhead разходи? I'm just sayin'...

Друго изказване на въпросния господин, което много ме развесели:

"Не правя този бизнес за пръв път. Правил съм го и продължавам да го правя и в други страни. Живял съм и четири години в САЩ. Един от малкото съм в Европа, които имат лиценз за брокер и познават принципите на американското право."

Wow, един от малкото, направо цепи мрака. Интересно защо се бори за жалките 2 бона на някой българин, а не е в лондонското сити да покорява международните финансови пазари, да смърка хероин и да шиба кучки на задна без капут.

Малкото ни разследване продължи в дебрите на българската блогосфера и форуми. Оказа се, че интервюто за работа трае средно около 7 минути и прословутото обучение във фирмата вече е платено, като се цитират цени от 150 лева.

Изненади никакви, даже не бях сигурен дали историята си заслужава да я публикувам тук. Докато не ги срещнах...тях, от плът и кръв, брокерите от Global Markets.

Два броя мъжки индивиди, возещи се в трамвая и дискутиращи активно световните фондови пазари с фрази като "Аз не работя за пари, парите работят за мен!". Flashbacks от сцени от филма "Boiler Room"...

Въпросните индивиди бяха с евтини костюми, най-вероятно от абитуриентските им балове, с немите коси и солидна доза пърхот. Имаха излъчване на сервитьори-стажанти в ресторант на "Балкантурист". След пърхота, друг стряскащ елемент бяха белите чорапи и на двамата. Черни панталани, черни обувки...и бели чорапи.

Брокер 1 имаше телосложение на 14 годишен и спортваше девствен мустак, на който би завидял всеки уважаващ себе си филипинец. От разговорът му с Брокер 2, стана ясно, че е на 22 и е завършил статистика и се опитва да запише магистратура. Брокер 1 се оплака, че от групата от 10-ина брокери, с които е започнал, е останал само той. Другите се разбягали след седмица две постоянни псувни по телефона от страна на потенциалните им клиенти. Текучеството било огромно, но явно е супер яко да сключиш сделка...почти като да видиш гола жена на живо - толкова желано и винаги изплъзващо се...Ах!

Брокер 2 беше по-интересен екземпляр. Син на служител на БДЖ и учителка, който не вярва във формалното образование. Завършил на сила гимназия като частен ученик и то с диплома 4,13.

Не знам кой заслужава повече WTF реакция...Business Week за тоталния провал и липса на професионализъм, или тия пичове с мераците да управляват парите ми.

13 октомври 2009

WTF Knut?


Помните ли когато Кнут беше малко сладко мече? Е Кнут вече е голяма бяла мечка, която...

12 октомври 2009

WTF Sexual Practice of the Day

Покрай академичното ми образование в университета, успях да се образовам и сексуално. Едно от първите неща, които научих беше The Shocker.

Според Wikipedia и Urban Dictionary, The Shocker се изпълнява като два пръста се вкарат във вагината, а един попадне в ануса. От илюстрацията по-горе става ясно, че класическият шокър има и разновидности. Знам какво ще си кажете...извратено, гнусно...

Обаче Чък Норис е фен, така че няма как шокърът да е вреден, дори е препоръчителен!

И ако си мислите, че The Shocker е поредната глупост, налагана от американската култура чрез списания като Cosmo, обяснете ми тогава какво се опитва да ни каже румънеца Кости на тези снимки с фолк дивата Андреа?

Андреа определено изглежда шокирана! And the black dude is always smiling...

08 октомври 2009

WTF Product of the Day

Дами,

С Artificial Virginity Hymen kit, предлаган от китайската Gigimo, на смехотворната цена от $29,90 може да си осигурите така мечтаната девственост и кървене по време на първата брачна нощ. При това без да се налага да прибягвате до услугите на хирург!!! (Voiceover на пичовете от WS Teleshop би паснал идеално тук)


Според сайта на производителя, този безценен продукт е изобретен в началото на 90-те години в Япония, гарантирано ще Ви изпълни плътно хралупата и при пенетрация ще пръска изкуствена кръв. Така, че с малко пъшкане и стенене, успешно ще имате възможност да развеете японския флаг.


Линкът по-горе съдържа чудесен анализ на реакцията на арабския свят (основен целеви пазар на продукта) към този продукт и въобще към смисъла на този "ритуал". Highly recommended read!.

02 октомври 2009

WTF Pick up Baskeball Attire

Basketball is a contact sport. A lot of body banging, elbows flying, sweat, yelling, and sometimes fights. Spas Natov, who used to be the captain of "Cherno More" and the Bulgarian nation team, once said that basketball was a form legalized violence and that's the reason he loved it. So you get the idea...a lot of machismo flying in the air. Unless you are this guy:

The dude showed up at my basketball pick up league wearing this last night. I'm pretty sure that's illegal on any basketball court and according to any pick up rules, laws and etiquette. It is WRONG!

The sad part is that one of leading sports vendors in the US, Eastbay, does carry pink men's fleece hoodies.