Ако през последните 6-12 месеца сте живял в пещера, без ток и всякакви насъщни комуникации като интернет, ТВ и радио, то сигурно сте пропуснали новината,че вестниците и техният настоящ бизнес модел са обречени. За сега прогнозите са, че единствено специализираните издания като Financial Times, The Economist, Rolling Stones, Business Week , които предлагат специализирано съдържание и анализи. Читателите са готови да платят за подобно съдържание и съответно изданията получават възможност да се издържа не само от реклами, а и от качествено съдържание.
Проблемите на Business Week не са от скоро. Изненадващо е, че при свиването на операциите и спирането на европейското и азиатското издание, българското издание беше пощадено. В контекста на българската реалност и медии, това не е много изненадващо, но все пак говорим за една международна икона. Явно и българското издание на Business Week се е поддало на дупедавство.
Един приятел попаднал на следната статия (четете внимателно!) в печатното издание на Business Week и една вечер ми изпрати линк, силно възмутен и развеселен. Последва 2 часа онлайн hate сесия и дисекция на въпросното журналистическо недоносче.
What you can't tell from this photo
is that all of these guys are wearing white socks and are trying to order lunch!
Това са служителите на Global Markets в действие...или се опитват да си поръчат корпоративен обяд. Както каза моят приятел "Прически стил "Биад", костюми от пясъчна коприна или останали от абитуриентския бал и задължително всеки държи GSM. Задължително след второто изречение по време на разговор с клиент се минава на "Ти" и се изпозлват лафове като "Ари ве пич, ко се прайш сега?! Знам, че си скатал сташ с мангизи!""is that all of these guys are wearing white socks and are trying to order lunch!
Чисто спекулативно предположихме, става въпрос за нова финансова пирамида, че се набират студенти 2-3 курс от дълбоката провинция, амбицирани да станат новия Gordon Gekko, а работа е яко cold calling и заплащане на комисиона. 18 клиента и офис на булевард България. Как се поддържа overhead и заплати с 18 клиента. Колко ресурс могат да предоставят 18 клиента в България и как се постигат нужните икономии на мащаба за подобен род инвестиции.
За наша изненада, малка проверка в Google потвърди нашите спекулации. За да работете като дилър в Global Markets се изисква...средно образование. Вие бихте ли доверили спестяванията си на някои средняк? Мхм!
Оказа се също,че фирмата Global Markets е била разследвана за телефонен тормоз.
Според шефа на фирмата, Павел Кочалка:
"Като лицензиран инвестиционен посредник ние сме задължени да подписваме трудови договори, да покриваме всички критерии, да разполагаме с фронт и бек офис, финансови анализатори. Тези договори се представят и в комисията."
Ъъм, overhead разходи? I'm just sayin'...
Друго изказване на въпросния господин, което много ме развесели:
"Не правя този бизнес за пръв път. Правил съм го и продължавам да го правя и в други страни. Живял съм и четири години в САЩ. Един от малкото съм в Европа, които имат лиценз за брокер и познават принципите на американското право."
Wow, един от малкото, направо цепи мрака. Интересно защо се бори за жалките 2 бона на някой българин, а не е в лондонското сити да покорява международните финансови пазари, да смърка хероин и да шиба кучки на задна без капут.
Малкото ни разследване продължи в дебрите на българската блогосфера и форуми. Оказа се, че интервюто за работа трае средно около 7 минути и прословутото обучение във фирмата вече е платено, като се цитират цени от 150 лева.
Изненади никакви, даже не бях сигурен дали историята си заслужава да я публикувам тук. Докато не ги срещнах...тях, от плът и кръв, брокерите от Global Markets.
Два броя мъжки индивиди, возещи се в трамвая и дискутиращи активно световните фондови пазари с фрази като "Аз не работя за пари, парите работят за мен!". Flashbacks от сцени от филма "Boiler Room"...
Въпросните индивиди бяха с евтини костюми, най-вероятно от абитуриентските им балове, с немите коси и солидна доза пърхот. Имаха излъчване на сервитьори-стажанти в ресторант на "Балкантурист". След пърхота, друг стряскащ елемент бяха белите чорапи и на двамата. Черни панталани, черни обувки...и бели чорапи.
Брокер 1 имаше телосложение на 14 годишен и спортваше девствен мустак, на който би завидял всеки уважаващ себе си филипинец. От разговорът му с Брокер 2, стана ясно, че е на 22 и е завършил статистика и се опитва да запише магистратура. Брокер 1 се оплака, че от групата от 10-ина брокери, с които е започнал, е останал само той. Другите се разбягали след седмица две постоянни псувни по телефона от страна на потенциалните им клиенти. Текучеството било огромно, но явно е супер яко да сключиш сделка...почти като да видиш гола жена на живо - толкова желано и винаги изплъзващо се...Ах!
Брокер 2 беше по-интересен екземпляр. Син на служител на БДЖ и учителка, който не вярва във формалното образование. Завършил на сила гимназия като частен ученик и то с диплома 4,13.
Не знам кой заслужава повече WTF реакция...Business Week за тоталния провал и липса на професионализъм, или тия пичове с мераците да управляват парите ми.
3 коментара:
bwaahahahhahahaha
Бойлер Рум! Бойлеррррррр
Boiler Room, наред с Rogue Trader (който е по истински случай) по мое мнение са едно от най-добрите филми в жанра, даже по-добри и от Wall Street.
Но не съм съвсем сигурен, че тълкувам реакцията ти правилно...
За всички, които са подложени на телефонен тормоз от тази чешка фирма:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=209565
Както и Facebook:
http://www.facebook.com/group.php?gid=130900116944558
За съжаление живеем в България и подобен тормоз остава безбаказан!
Публикуване на коментар