17 януари 2012

WTF Brand of the Day

И за да не си мислите, че съм се разнежил след предишния ми пост, минавам отново на default hateful mode. 

От няколко седмици в софийското метро се мъдрят следните плакати рекламиращи доскоро неизвестна за мен марка млечни продукти - Сердика. Това не е първия път, когато марка млечни продукти изтръгва WTF реакция от мен.


Явно млекопреработвателната индустрия в България се оказва доста динамичен бранш, въпреки високият entry cost (НАСРР, ИСО и други сертификати, недостиг на качествени суровини и тн.) и доста пренаселен пазар и наличност на утвърдени марки като Маджаров и Тертер, които имат вече установено силно присъствие в дистрибуционните канали и/ли солиден рекламен бюджет.
На фона на тази пазарна реалност, някои решава да пуска нова марка. Логото изглежда като правено от третокласник с Shapes на Paint. А може и секретарката да го е правила, но от далеч си личи DIY подхода.

Слоганът "Млякото прави сиренето"! - ОК, Captain Obvious! Да, сиренето се прави от мляко. Добре е и че вие като производител го знаете. Обаче, точно това ми съмнение към естеството на суровините използвани в бранша, ще ме накара да посегна към марка, която съм опитал и в която съм сигурен. Благодаря за напомняненто! 

"Сердика" - някои се е опитал да мине по тъча и с името на марката. Да, кул е да се докопаш до географско наименование и да го плеснеш върху продъкта си. Не, не е кул името ти да се асоциира основно с минерални извори. 

Позволих си да погледна сайта на производителя на тази марка Фама-Сердика и за мое учудване не открих и следа от такова дилетантство. Go fucking figure.





Няма коментари: