23 юни 2013

WTF Деца, прайд и знамена

Тази година по ред причини Sofia Pride няма да се състои, поне за сега. Беше отменен. Но това не попречи разни религиозни фанатици и неонацита да  се възползват и правят мизерии.
Днес цял ден из нета се циркулира партенката на ВМРО и Елена Ваташка как гей активисти били изполвали деца за налагане на "гей доктрината". А и са влезли в саморазправа с хора на Орлов мост.
Да, ЛГБТ активисти имаше и да, носеха плакати и раздаваха флагчета с дъгата на присъстващите, в това число и на деца.
Обаче...на протестите безнадзорни деца няма!
Ако някой родител е имал проблем с флагчето, можел е сам да се погрици, не Елена Ваташка да се прави на майка орлица.
Ако някой родител е оставил детето си с флагчето, то най-вероятно въпросният родител е ок с това, което символизира флагчето. Съдейки по хората, които присъстват на протестите и водят децата си, смятам, че повечето са наясно какво е Прайда и са ок с неговите цели и никак няма да им е трудно да обяснят един ден на децата си какво е хомосексуалист. В тази връзка и като заключение, пак ще прибегна до мъдростта на Louis CK и неговото виждане за гей браковете. Enjoy!

16 юни 2013

WTF Influencers

Вчера пред МС с Бисер си говорихме за блогърите и дали има смисъл да се пише, след като се плучава такъв силен ефект на echo-chamber - ситуацията, в която информация и идеи се усилват и налагат чрез еко в затворено пространство. 

Бисер беше леко скептичен, аз напротив. Докато напиша този пост, Нора вече е засегнала темата, въпреки,че е пропуснала факта, че в малките градове и села нет почти няма и ТВ и вестници продължават да са основните източници за информация.

Защо е важно и неoбходимо е да изразяваме личното си мнение и интерпретацията на събития, колкото и това мнение да се повтаря и препокрива с това на хората от близкото ни обкръжение?

The 1:9:90 Model
Това е слайд от презентация на WCG, водеща агенция за дигитални комуникации в САЩ. През последните 6 месеца част от social media analytics дейността им минава през моя екип. Според моделът по-горе, който е залегнал в почти всички конумикационни стратегии разработвани от фирмата (съдейки по приходите и темпа на растеж явно кампаниите им са супер ефективни):

1) 1% от хората, които се вълнуват от дадена тема, бранд, продукт и тн, създават съдържание;

2) 9% от хората, които се вълнуват от темата, само разпространяват това съдържание, и...

3) 90% от хората само консумират това съдържание.

Като всеки модел, и този има свои недостатъци и представлява една опростена форма на реалността. Но какво казва Нора - важно е да пишем, аз бих добавил и че е важно да споделяме. Така бройката, която съставлява този 1% ще расте, ще ни легитимира и ще имаме по-добри шансове излезем от собствените си echo-chambers и да ангажираме пасивните 90%.

Create, share, influence!